dimecres, 18 d’agost del 2010

16.08.2010 - De compres, cel·lulars i modernitat líquida

Ahir vam fer l`última visita a centres comercials, crec que es podria fer una ruta turística amb l'eix central anomenat:"visite los centros comerciales, todo está allí". Ja hem fet esment abans de la fascinació envers els centres comercials. Tot i trobar gairebé els mateixos productes que Siloé està clar que l'espai que proporciona un centre comercial és senyal de progrès. El que no acaba de veure la gent  és que aquest progrès només és en un sentit econòmic perquè a nivell social el barri segueix igual.  I com no, en la societat global la comunicació és un element cabdal. Quins són els símbols de la societat actual a nivell mundial pel que fa a comunicació? és evident, fins i tot els nens i les nenes ho saben! "celulares" (mòbils) i internet. Mireu com és la cosa que a qualsevol cantonada de ciutat o poble de Colòmbia que hem visitat hem trobat gent que ven "llamadas por minutos". I internet és un altre servei que, més ràpid o més lent, també es troba generalitzat (el bloc és testimoni).

Zygmunt Bauman en el llibre "Els reptes de l'educació en la modernitat líquida" fa referència als articles de consum de la societat occidental (i occidentalitzada) actual. Per regla general primer apareixen els productes nous i no és fins després que s'intenta buscar-ne la utilitat, la majoria  va a parar a l'abocador, sense que se n'hagi trobat cap. Ara bé, fins i tot els 4 productes afortunats que han aconseguit cobrir (o crear) alguna necessitat o desig, demostrant que poden servir per satisfer-los (o que poden arribar a servir més endavant), aviat sucumbeixen a la pressió dels productes "nous i millorats" (és a dir, articles que prometen acomplir tot allò de què són capaços els altres, encara que més de pressa i més bé, amb l'avantatge afegit de fer algunes coses que encara no necessitava, ni pretenia comprar cap consumidor) molt abans que s'esgoti la seva durada prevista.

Només cal pensar en els telèfons, tv, tecnologia en general. I què és el que trobem en aquests centres comercials que abans hem esmentat?

Avui és un dia important per molta gent de la Fundació Chiquinquirà ja que arriba Santa, una de les ànimes, juntament amb en Mn. Sebastià, dels projectes educatius que hem estat coneixent aquest dies.
De sorprese no en van faltar, mireu que ens va tocar fer just abans d'arribar a l'aeroport...
_______________________________________
Ayer hicimos la `última visita a centros comerciales, creo que se podría hacer una ruta turística con el eje central llamado:" visite los centros comerciales, todo está allí ". Ya hemos hecho mención antes de la fascinación hacia los centros comerciales. A pesar de encontrar casi los mismos productos que Siloé está claro que el espacio que proporciona un centro comercial es señal de progreso. Lo que no acaba de ver la gente es que este progreso sólo es en un sentido económico porque a nivel social el barrio sigue igual. Y como no, en la sociedad global la comunicación es un elemento capital. ¿Cuáles son los símbolos de la sociedad actual a nivel mundial en cuanto a comunicación? es evidente, incluso los niños y las niñas lo saben! "Celulares" (móviles) e internet. Mirad cómo es la cosa que en cualquier esquina de ciudad o pueblo de Colombia que hemos visitado hemos encontrado gente que vende "llamadas por minutos". E Internet es otro servicio que, más rápido o más lento, también se encuentra generalizado (el blog es testigo).










Zygmunt Bauman en el libro "Los retos de la educación en la modernidad líquida" hace referencia a los artículos de consumo de la sociedad occidental (y occidentalizada) actual. Por regla general primero aparecen los productos nuevos y no es hasta después que se intenta buscar su utilidad, la mayoría va a parar al vertedero, sin que se haya encontrado. Ahora bien, incluso los 4 productos afortunados que han conseguido cubrir (o crear) alguna necesidad o deseo, demostrando que pueden servir para satisfacerlos (o que pueden llegar a servir más adelante), pronto sucumben a la presión de los productos " nuevos y mejorados "(es decir, artículos que prometen cumplir todo aquello de lo que son capaces los demás, aunque más rápido y mejor, con la ventaja añadida de hacer algunas cosas que aún no necesitaba, ni pretendía comprar ningún consumidor ) mucho antes que se agote su duración prevista.

Basta pensar en los teléfonos, tv, tecnología en general. Y qué es lo que encontramos en estos centros comerciales que antes hemos mencionado?

Hoy es un día importante para mucha gente de la Fundación Chiquinquirà ya que llega Santa, una de las almas, junto con Mn. Sebastián, los proyectos educativos que hemos estado conociendo estos días.



De sorpresas no faltaron, vea que nos tocó hacer justo antes de llegar al aeropuerto ...

_______________________________________
Yesterday we did `s last visit to malls, I think I could do a tour with the central axis called" visit shopping malls, everything is there. " We have already before fascination towards shopping centers. Although found almost the same products that Siloé is clear that the space provides a mall is a sign of progress. Not just what people see is that this progress is only in an economic sense because the neighborhood remains the same social level. And, in the global society communication is an essential element. What are the symbols of modern society globally in terms of communication? is evident, even boys and girls know it! "Cellular" (mobile) and Internet. See how the thing is that in any corner of town or village we visited Colombia have found that people who sell "calls by the minute." And the Internet is another service that is faster or slower, is also widespread (the block is control).










Zygmunt Bauman in his book "The challenges of education in the liquid modernity" refers to articles of consumption in western society (and Westernized) current. Generally the new products first appear and is not trying to look after their use, most goes to the landfill without ism has found. But even the lucky ones who got 4 products meet (or create) some need or desire, proving they can use to meet them (or which may become useful later), soon succumb to the pressure of the products " new and improved "(ie, items that promise to accomplish everything that others are able, although faster and better, with the added benefit of doing some things not needed or wanted to buy consumer ) long before its duration expires.

Just think of the telephone, television, technology in general. And what we find in this commercial that mentioned before?

Today is an important day for many people Chiquinquira Foundation as Santa arrives, one of the souls, in conjunction with Mn. Sebastian, the educational projects we've been knowing this day.



Surprises were not lacking, we see that he can play just before arriving at the airport ...

2 comentaris:

  1. Això rai!!!! Tu Albert ja tens la mà trencada en canviar rodes!!!! Si sats canviar la d'un autocar ja ho tens tot aprés.
    Una abraçadeta.

    ResponElimina
  2. Ja veus! canviar la roda enmig d'una "autopista" colombiana" és una mena d'esport de risc... jejeje
    Ué!
    ;)

    ResponElimina